Forum Archiwum Forum Placebo (2005r.-2007r.) Strona Główna Archiwum Forum Placebo (2005r.-2007r.)
Nowe forum dostępne pod adresem www.forum.placebo.prv.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Meds
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Archiwum Forum Placebo (2005r.-2007r.) Strona Główna -> Teksty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
David
Opole i Sopot



Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chrzanów

PostWysłany: Czw 22:15, 23 Mar 2006    Temat postu:

Ja mam tlumaczenie Rolling Eyes

Infra-Red ''Podczerwień''



Jeszcze tylko jedna sprawa, zanim obnażę te planetę
To ja będę tym, kto sprawi, że padniesz na kolana
Zstąpiłem tu, byś miał na urodziny wszystko co najgorsze

Niech ktoś wezwie pomoc
Zaraz zdarzy się tu wypadek
Przechodzę na podczerwień
Nie ma miejsca, gdzie mógłbyś się ukryć
Bo widzę w ciemności
Przechodzę na podczerwień
Zapomnij o ucieczce, i tak cię znajdę

Jeszcze tylko jedna sprawa, zanim zaczniemy ostateczne zrzucanie masek
To ja będę świadkeim twojego upadku
Zstąpiłem tu, by rozbić i spalić
Twoje nędzne przyjęcie


Niech ktoś wezwie pomoc
Zaraz zdarzy się tu wypadek
Przechodzę na podczerwień
Nie ma miejsca, gdzie mógłbyś się ukryć
Bo widzę w ciemności
Przechodzę na podczerwień
Zapomnij o ucieczce, i tak cię znajdę
Znajdę Cię


Niech ktoś wezwie pomoc
Zaraz zdarzy się tu wypadek
Przechodzę na podczerwień
Nie ma miejsca, gdzie mógłbyś się ukryć
Bo widzę w ciemności
Przechodzę na podczerwień
Zapomnij o ucieczce, i tak cię znajdę
Znajdę Cię
Bo widzę w ciemności

...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hearty
electronic haze



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1764
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 22:25, 23 Mar 2006    Temat postu:

ta piosenka to taka groźba..aż ciarki przechodzą...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tess
Eurowizja



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:20, 24 Mar 2006    Temat postu:

No więc, tak jak obiecałam, mam tu komentarz od samych chłopaków nt wszystkich piosenek z Meds (niestety po angielsku)
Tak więc zanim rozpoczniemy dyskusje o naszych interpretacjach, dowiedzmy się czegoś z samego źródła Very Happy
(tekst pochodzi z wywiadu dla Rock Mag)
endżoj Smile

1. Meds - 2'54
Brian Molko: The original version of Meds was really different from the one we recorded. I wrote it during my stay in India, as Song To Say Goodbye. Meds deals with the loss of oneself, with not recognizing oneself. You feel lost, desperate, and you don’t know what you think anymore, what you genuinely feel. It is a very disturbing feeling, for me as for everyone, and I wanted to express it. I am happy that this is the opening track of the album, it is the first time a Placebo record starts off with an acoustic chord.
Rock Mag: A chord reminiscent of Every You Every Me introduction by the way…
Brian Molko: There is a connection, yes. Stefan wrote Every You Every Me and I wrote Meds. This guy inspires me!
Rock Mag: VV of The Kills sings on this track. How come?
Brian Molko: I’ve been knowing Jamie [Hotel] for 16 years. When we wrote Meds, we thought adding a feminine voice would be a good idea. That’s when Dimitri [Tikovoï] proposed Alison. Her voice is as sexy as Viagra. She comes from another world. When we were sitting down in the studio to listen to her do her vocals, every guys in the studio were having a hard-on! The Kills are an incredible band. We have seen Jamie in many bands, we have even played with some of them… But The Kills!... It is a musical success. One of the best modern rock bands.
Stefan Olsdal: We were going to see his trio, Scarfo, before starting Placebo… We were already being blown away at the time.
Brian Molko: We had seen Jamie play, and Steve too, when he was in Breed.
Stefan Olsdal: That’s when we thought we too could do it!

Rock Mag: Which is your favourite song by The Kills?
All: Fried My Little Brain!
Steve Hewitt: I prefer The Kills than The White Stripes.
Brian Molko: Yeah, me too!
Steve Hewitt (to Brian): Do you remember the squat? It was grand…
Brian Molko: Completely. We were with Steve in Germany, to see The Kills. At one point, we looked at each other and we went: ‘Fuck, they seem like The Velvet’. It was amazing. As a musician, you see loads of gigs. You keep a critic eye on them and you are often disappointed. This one time, it was more ‘That’s why we make rock music. That one, this is true’.
Steve Hewitt: Pure rock.
Brian Molko: Andy Warhol would be proud.


2. Infra-Red - 3'14
Brian Molko: It’s a track about revenge. A lot of songs on the album deal with alcohol and where it brings you when you abuse of it. When you drink, you often feel very revengeful towards the ones who have manipulated you in your life. You then develop the desire of revenge of which Infra-Red deals with. On this song, I was vocally really inspired by Bob Dylan, the one of his beginning. At some points, I am imitating him [he starts singing] ‘There’s gonna beeeee an aaacciideeeent!’ [laughs]. It will maybe be our second single.

3. Drag - 3'20
Brian Molko: At one moment in my life, I had stopped songwriting on a guitar to try to better myself at piano. I still have difficulties to play properly, by the way, but Drag was born this way. I had just fallen in love and I wanted to writ something dealing with feeling inferior to someone. When you fall in love, you see the other above yourself… ‘I’ll always be in your shadow, you’re wonderful’. You find the person you love perfect and you feel like the piece of shit on their shoe. It’s also the only Placebo track mentioning the Seine! Its title work was Across The Seine.

4. Space Monkey - 3'51
Brian Molko: Steve? I know how you feel towards this one…
Steve Hewitt: It’s a modern classic [laughs]. Space Monkey was one of the first stuff we wrote at the beginning of Sleeping With Ghosts sessions. We had decided to give up guitars, to become Kraftwerk. We had an electronic drum kit and keyboards.
Brian Molko: On Sleeping With Ghosts, we wanted to give up guitars. On this one, it’s the contrary: we fuck Kraftwerk and we come back to rock.
Steve Hewitt: And so, we were DYIing for 3 days and on the 4th one, the management came up and went ‘So? What do you have?’ Here we explain to them we have just been starting, we are still at the bullshit point and they come too early. They ask us to play something even though. We have done Space Monkey. Here, they have asked us what we were being shitting. We told them that by any way, they had nothing to do here that early.
Brian Molko: In London, Dimitri was coming to the sessions by bike. Once, we took it, we put it in the studio with a bin, a keyboard tripod and pieces of metal. And Steve has played on this during three hours. In the end, we had our Space Monkey. This guy is no longer a drummer, he is a cyclist! Then, we added a genuine orchestra on it. They’ve come to the studio, they’ve played and we’ve filmed them.

5. Follow The Cops Back Home - 4'39
Brian Molko: This track is inspired by Iceland. The first time we’ve been there, it was summer, there were 24 hours sun a day. We have calculated 3% of the population had come to our gig, which was although small. No-one lives there. Driving through the countryside to see volcanoes and geysers, we didn’t see any cop, it was so strange! We can wonder what people there do! By the way, two weeks ago, I met Sigur Ros. Those guys are 25 and already have 7-year-old kids! Seeing this, I went ‘Are you mad? Is there nothing to do in Iceland at this point?’ They answer me ‘No, that’s why we fuck and drink’. This trip to Iceland steeped on us, we have thought of what you do when you live in a place like Luxembourg or Iceland, where there is nothing to do. Most of the time, you try to fuck around. In the end, this track, as many others on the album, deals with alcohol. You get wasted in a bar, you bump into another drunk guy, you decide he is your new best friend, and right at the time, you go fuck around. This stupid bullshit, it is to follow the cops back home to rob their houses. After having listened to this, if some guy tells themselves it’s a cool idea, he deserves to go to jail. It is the most stupid thing you can do!

6. Post Blue - 3'11
Brian Molko: It deals with alcohol… [laughs] No seriously, it’s a track about addiction, about the loss of oneself, about how one person can be your reason of living. They become your escaping, the answer to all your questions. We have always written love songs, but not à la Dave or C. Jérôme [two awful French ‘singers’]. Our lyrics are more twisted. We deal with impossible love, complicated love, destructive love. As destructive as drugs.


7. Because I Want You - 3'22

Brian Molko: This will be our first single in the UK. I prefer not to say anything about its matter, you only need to listen to the lyrics, everything is explained in it!


8. Blind - 4'01

Brian Molko: It is a song for girls.
Stefan Olsdal: I wrote it 4 years ago, as Post Blue, when we were recording our covers with Dimitri. The guitars are tuned in the same way on the two tracks. At the time, we didn’t want to make b-sides of them, we kept the original recording for this album, with just re-made vocals and more overdubs.

9. Pierrot The Clown - 4'21
Brian Molko: It deals with destructive, violent relationships. After having written it, I realized it could be about a familial relationship as well as a love one. Many songs - mainly country - deal with beaten women by their husbands. On the contrary, in Pierrot The Clown, the target of this violence is a man. A vulnerable man, trapped in a violent and destructive relationship. The title of this song translates my obsession with clowns and my passion for circus. At high school, I had even thought about registering in a clowns school and become one…
Stefan Olsdal (teasing): It is what you are doing!
Brian Molko (laughs): But fortunaltely for everyone, I was accepted at college! When I was a young boy, I was going to circus. It was a party, but one person, Pierrot, was always sad there. I was feeling sympathy for him. Pierrot the clown, it was also Bowie’s role in his Ashes To Ashes video. It’s a strong image for me, how you can feel all alone in your couple, at which point you can let yourself being beaten up physically and mentally by someone. Very cheerful, isn’t it?

10. Broken Promise - 4'10
Brian Molko: The idea of making this track dealing with adultery being sung by two men - me and Michael Stipe here - pleased us… The result is in-between Erik Satie and Metallica [laughs]. It’s fucking weird! It starts off with a piano à la Satie, played by Stefan, then big guitar sounds, then Satie, then guitars, it’s a mad stuff!

Rock Mag: Which are your favourite REM albums?
All: Green and Lifes Rich Pageant.

Rock Mag: And now, with who would you like to work in the future?
Stefan Olsdal: Beck?
Brian Molko: Marianne Faithfull…
Steve Hewitt: PJ Harvey, Nick Cave…
Brian Molko: Chuck D! No, Kylie Minogue!
Steve Hewitt: Sting?
Brian Molko: No. Not Sting. Patti Smith!
Stefan Olsdal: Sophie Calle?
Brian Molko: Ah yes, why not?

11. One Of A Kind - 3'20
Brian Molko: With Because I Want You, this is our most recent track. At the end of the recording, the label phoned us at the studio to tell us ‘Write singles’, and we told them ‘Fuck you! We go to the studio and we write something with the distortion to 100%’. We have gotten One Of A Kind, and by the way we don’t know if it will be released as a single. It is strange to sit down in the studio in order to make a single. We wanted this track to be poppy, and in a way it’s successful, there is a twisted vibe to it à la Pixies. It deals with having the impression that you don’t have your place in the world. You know you have one, but you don’t belong to it. And at the same time, you realize you are unique, that there is only you.

12. In The Cold Light Of Morning - 3'52
Brian Molko: It is a musical tribute to Leonard Cohen. It deals with drugs, with being fucking high, a bit like Pure Morning. It is 7 in the morning, everyone is going to work, you are walking in the streets. You come back home, you look at yourself in the mirror and think ‘Why am I like this? I had sworn to myself never to do it again, and here I am’. You feel an outsider, far from the planet. The rest of the world lives, works, and you, you are decandent and lax towards yourself. You aren’t happy with yourself, you look at yourself in the mirror and think: ‘I hate you, I can’t bear you anymore’.

13. Song To Say Goodbye - 3'34
Brian Molko: The matter of Song To Say Goodbye is to only keep the best aspects of your life. It is the first track I wrote in India. I had been there for many reasons, one of them being to try and change my lifestyle. I wanted to make myself understand I mustn’t become a rock’n’roll cliché and that the world doesn’t need another dead rock star. I wrote it as a letter to myself.

Coraz bardziej lubie Infra-Red Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tess dnia Pią 0:43, 24 Mar 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortality
Eurowizja



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 23:57, 31 Mar 2006    Temat postu:

Zrobilam kilka tlumaczen tekstow z Meds.. Cool
Na poczatek zamieszczam Drag..
Jestem oczywiscie otwarta na wszelkie poprawki Wink

Wlec się

Ty zawsze jestes ze wszystkim do przodu
Ja wlokę się z tyłu
Ty nigdy nie dajesz się złapać przez deszcz
Gdy ja zawsze jestem przemoczony do suchej nitki
Ty jesteś pierwszy do przepłynięcia przez Sekwanę
Ja ociągam się z tyłu
Ty zawsze jestes ze wszystkim do przodu
Poczas gdy ja wlokę się z tyłu

Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu

Ty zawsze osiągasz więcej niż inni
Ja wlokę się z tyłu
Ty posiadasz każdą cechę, której mi brak
Jakimś zbiegiem okoliczności lub umyślnie
Jesteś trudnym orzechem do zgryzienia,
Który każe mi błyszczeć
Ty zawsze osiągasz więcej niż inni
Podczas gdy wlokę się z tyłu

Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu

Ty zawsze wyprzedzasz resztę
Gdy ja zawsze jestem na czas
Ty dostałeś najlepszy stopień z testu z algebry
Ja oblałem i mnie cofnęli
Muszę w końcu zrzucić ten ciężar z serca
I przestać myśleć, jaki jesteś boski
Ty zawsze wyprzedasz resztę
Podczas gdy ja wlokę się z tyłu

Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu
Wlokę się z tyłu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortality
Eurowizja



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 13:10, 01 Kwi 2006    Temat postu:

1. Meds - 2'54
Brian Molko: Pierwotna wersja "Meds" naprawdę różniła się od tego, co nagraliśmy. Napisałem ją podczas mojego pobytu w Indiach, tak jak "Song To Say Goodbye". "Meds" mówi o utracie własnej tożsamości, o nierozpoznawaniu samego siebie. Czujesz się zagubiony, zdesperowany i nie wiesz co dalej o tym wszystkim myśleć. To bardzo denerwujące uczucie - dla mnie i dla każdego innego, i chciałem to wyrazić. Cieszę się, że jest to kawałek otwierający album - pierwszy raz nagranie Placebo rozpoczyna się akustycznym akordem.
Rock Mag: Akordem przypominającym wprowadzenie do "Every You Every Me", tak swoją drogą...
Brian Molko: Jest tu jakieś pokrewieństwo, tak. Stefan napisał "Every You Every Me" a ja napisałem "Meds". Ten facet mnie inspiruje! Very Happy
Rock Mag: VV z The Kills śpiewa w tym utworze. Jak do tego doszło?
Brian Molko: Znam Jamie`go [Hotel] od 16 lat. Kiedy napisaliśmy "Meds", pomyśleliśmy, że dodanie kobiecego głosu byłoby niezłym pomysłem. Wtedy Dimitri [Tikovoi] zaproponował Alison. Jej głos jest tak seksowny jak Viagra [takie porównanie mógł skonstruować tylko Molek... - przyp. Imm]. Ona pochodzi z innego świata. Kiedy siedzieliśmy w studio, aby posłuchać jak wykonuje swoje partie wokalne, każdy facet w studio miał erekcję Smile The Kills są niesamowitą grupą. Widzieliśmy Jamie`go w wielu zespołach, nawet z kilkoma z nich graliśmy.. Ale The Kills!... To muzyczny sukces. Jedna z najlepszych modern-rockowych kapel.
Stefan Olsdal: Wybieraliśmy się, żeby zobaczyć jego trio, Scarfo, zanim zaczęliśmy Placebo… Normalnie nas to rozwaliło w owym czasie..
Brian Molko: Widzieliśmy grę Jamie`go, i Steve też, kiedy był w Breed.
Stefan Olsdal: I wtedy właśnie pomyśleliśmy sobie, że my też moglibyśmy to robić! Smile

Rock Mag: Wasza ulubiona piosenka The Kills?
Wszyscy: "Fried My Little Brain"!
Steve Hewitt: Wolę The Kills niż The White Stripes.
Brian Molko: Taa, ja też!
Steve Hewitt (do Briana): Pamiętasz zajawkę? To było pierwszorzędne…
Brian Molko: Zupełnie. Byliśmy ze Stevem w Niemczech, żeby zobaczyć The Kills. W tym samym momencie spojrzeliśmy na siebie i wypaliliśmy: ‘K..a, oni brzmią jak The Velvet’. To było fantastyczne. Będąc muzykiem, widzisz tony koncertów. Spoglądasz na nie krytycznym okiem i często jesteś zawiedziony. Tym jednak razem, to było bardziej jak: ‘Dlatego właśnie robimy muzykę rockową. Ta jedna, ta jest prawdziwa’ Smile.
Steve Hewitt: Czysty rock.
Brian Molko: Andy Warhol byłby dumny. Wink


2. Infra-Red - 3'14
Brian Molko: To utwór o zemście. Mnóstwo piosenek na płycie mówi o alkoholu i o tym, do czego prowadzi jego nadużywanie Smile [uczcie sie dzieci, wujek Brian wie, co dobre Wink - przyp. Imm]. Kiedy pijesz, często jesteś żądny zemsty na tych, którzy manipulowali tobą w twoim życiu. A potem rozwijasz to pragnienie odwetu, o którym traktuje "Infra-Red". Jeśli chodzi o tę piosenkę, zainspirował mnie wokalnie Bob Dylan, jeden z jego początków. W kilku momentach naśladuję go [zaczyna śpiewać] ‘There’s gonna beeeee an aaacciideeeent!’ [śmieje się]. To może będzie nasz następny singiel.

3. Drag - 3'20
Brian Molko: W pewnym momencie mego życia, przestałem pisać piosenki na gitarę, aby polepszyć swą grę na pianienie. Tak swoją drogą, wciąż mam problemy z poprawnym graniem, ale "Drag" narodziło się właśnie w ten sposób. Zakochałem się i chciałem napisać coś związanego z poczuciem niższości wobec kogoś. Kiedy się zakochujesz, widzisz daną osobę górującą nad tobą... ‘Zawsze będę się znajdować w Twoim cieniu, jesteś wspaniała(y)’. Osoba, którą kochasz, jest dla ciebie perfekcyjna i czujesz się jak kawałek gówna na jej bucie [Molek to prawdziwy romantyk Smile - przyp. Imm]. To również jedyny kawałek Placebo, który wspomina o Sekwanie! Jego roboczy tytuł brzmiał: "Across The Seine" ["Przez Sekwanę"].

4. Space Monkey - 3'51
Brian Molko: Steve? Wiem, jakie uczucia żywisz dla tego utworu…
Steve Hewitt: To nowoczesna klasyka [śmieje się]. "Space Monkey" był jednym z pierwszych kawałków, jakie napisaliśmy na początku sesji "Sleeping With Ghosts". Zdecydowaliśmy wówczas, że zrezygnujemy z gitar, aby stać się Kraftwerkiem. Mieliśmy elektroniczny zestaw perkusyjny i klawisze.
Brian Molko: Na "Sleeping With Ghosts" chcieliśmy zrezygnować z gitar. Na tym z kolei albumie - przeciwnie: p...my Kraftwerka i wracamy do rocka. Smile
Steve Hewitt: Tak więc zdychaliśmy przez trzy dni, a czwartego pojawiło się szefostwo i zapytało: ‘No? Co tam macie?’ Na to my im wyjaśniliśmy, że dopiero co zaczęliśmy i że wciąż tkwimy w cholernym martwym punkcie, i że przyszli za wcześnie. Mimo to, poprosili nas, abyśmy coś zagrali. Wykonaliśmy "Space Monkey". Na to oni zapytali się nas, co za g... tu odstawiamy. No, przecież mówiliśmy im, że za wcześnie przyszli i nie mają tu nic do roboty Smile.
Brian Molko: W Londynie Dimitri przyjeżdżał na sesje rowerem. Raz zabraliśmy ten rower i umieściliśmy go w studio razem z koszem, trójnogiem od klawiszy i kawałkami metalu. Steve grał na tym przez trzy godziny. W Końcu mieliśmy naszą "Space Monkey". Ten facet już nie jest perkusistą, teraz jest rowerzystą! Następnie dodaliśmy do tego prawdziwą orkiestrę. Przyszli do studio, zagrali, a my ich sfilmowaliśmy.

5. Follow The Cops Back Home - 4'39
Brian Molko: Ten kawałek jest zainspirowany Islandią. Za pierwszym razem, gdy się tam pojawiliśmy, było lato i słońce przez 24 godziny dziennie. Szacowaliśmy, że na naszym koncercie pojawiło się jakieś 3% ich populacji, a to i tak było mało. Tam nikt nie mieszka Smile. Podczas jazdy samochodem po tym kraju w celu zobaczenia wulkanów i gejzerów, nie widzieliśmy żadnego gliniarza. To było takie dziwne! Laughing Można by się zastanawiać, co ludzie tam robią! Tak przy okazji, dwa tygodnie temu, spotkałem gości z Sigur Ros. Ci faceci mają po 25 lat, a już posiadają siedmioletnie dziaciaki! Dowiadując się o tym, wypaliłem: ‘Odbiło wam? Czy Wy nie macie co robić w tej Islandii?’ [uwielbiam Molka za te porażająca szczerosc Very Happy - przyp. Imm] Odparli na to: ‘Nie, dlatego pi..y się i pijemy’. Wyprawa do Islandii zrobiła na nas wielkie wrażenie, myśleliśmy sobie o tym, co można robić, gdy się mieszka w takim miejscu jak Luksemburg albo Islandia, gdzie nie ma nic do roboty Smile. Przez większość czasu po prostu się opier...alasz. W końcu ten kawałek, jak wiele innych na tym albumie, traktuje o alkoholu [no, tak.. to temat-rzeka Wink - przyp. Imm] Marnujesz się w barze, spotykasz przypadkiem innego pijanego kolesia, on staje się twoim najlepszym kumplem i od tego czasu opie..acie się razem. Najgorszą bzdurą jest podążanie za gliniarzami, kiedy wracają do domu po to, aby obrabować ich domy. Gościu, ktory po wysłuchaniu stwierdzi, że to świetny pomysł, zasługuje tylko na pójście do więzienia. To najgłupsza rzecz, jaką można zrobić!

6. Post Blue - 3'11
Brian Molko: Ta piosenka traktuje o alkoholu… [śmieje się] Serio, to kawałek o uzależnieniu, o utracie własnej tożsamości [hmmm... gdzieś już o tym czytałam.. Smile - przyp. Imm], o tym, że jedna osoba może się stać dla ciebie sensem życia. Staje się ona twoją ucieczką, odpowiedzią na wszystkie twoje pytania. Zawsze pisaliśmy piosenki miłosne, ale nie takie a la Dave albo C. Jérôme [dwaj obrzydliwi francuscy ‘piosenkarze’ Wink]. Nasze liryki są bardziej zakręcone. Mówimy o miłości niemożliwej, miłości skomplikowanej, miłości destruktywnej. Tak destruktywnej jak narkotyki.

7. Because I Want You - 3'22

Brian Molko: To będzie nasz pierwszy singiel w Wielkiej Brytanii. Wolałbym nie wypowiadać się w tej sprawie, musicie tylko posłuchać tekstu - wszystko jest w nim wyjaśnione! Wink


8. Blind - 4'01

Brian Molko: To piosenka dla dziewczyn. [Imm, jak widac, jest typowa dziewczynka, bo ta piosenka podoba sie jej zaraz po Infra-Red Smile - przyp. Imm]
Stefan Olsdal: Napisałem ją cztery lata temu, tak jak Post Blue, kiedy nagrywaliśmy nasze kowery z Dimitrim. Te dwa kawałki są grane w tej samej tonacji. W owym czasie nie chcieliśmy zrobić z nich b-side`ów, zachowaliśmy oryginalne nagrania na nowy album, ze zmienionymi jedynie partiami wokalnymi i paroma dodanymi efektami dźwiękowymi.

9. Pierrot The Clown - 4'21
Brian Molko: Ten utwór opowiada o destruktywnych, pełnych przemocy związkach. Po napisaniu tego, uświadomiłem sobie, że to może być zarówno o stosunkach panujących w rodzinie, jak i tych miłosnych. Wiele piosenek - głównie country - traktuje o kobietach bitych przez swych mężów. W utworze "Pierrot The Clown" - przeciwnie. Obiektem przemocy jest mężczyzna. Wrażliwy mężczyzna, uwięziony w pełnym przemocy i destruktywnym związku. Tytuł tej piosenki tłumaczy moją obsesję na punkcie klownów i moją cyrkową pasję. W szkole średniej nawet rozważałem zapisanie się do szkoły dla klownów i zostanie jednym z nich... Laughing [noo ładnie.. tego faktu z życia Molka nie znałam.. - przyp. Imm]
Stefan Olsdal (dokuczając): Ty przecież cały czas tak się zachowujesz! Laughing
Brian Molko (śmieje się): Ale na szczęście przyjęli mnie do college`u! Kiedy byłem młodym chłopakiem [oj, kiedy to było Wink - przyp. Imm], chodziłem do cyrku. Odbywało się przyjęcie, ale jedna osoba, Pierrot, zawsze była wówczas smutna. Poczułem do niego sympatię. Klown Pierrot był także jedną z ról Bowie’go w jego video do "Ashes To Ashes". Jest to dla mnie silna figura ukazująca jak bardzo możesz się czuć samotny w swoim związku; w pewnym momencie pozwalasz na to, aby ktoś cię krzywdził fizycznie i psychicznie. Niezwykle radosne, nieprawdaż?

10. Broken Promise - 4'10
Brian Molko: Spodobał nam się pomysł napisania utworu o zdradzie i zaśpiewania go przez dwóch mężczyzn - w tym wypadku: przeze mnie i Michaela Stipe`a.. Rezultat mieści się gdzieś pomiędzy Erikiem Satie a Metallicą Smile [śmieje się]. To jest k..a niesamowite! Laughing Rozpoczyna się pianinem a la Satie, na którym gra Stefan, potem mocne gitarowe brzmienia, następnie Satie i znów gitary. To obłędny kawałek! Very Happy [grunt to samozadowolenie Wink - przyp. Imm]

Rock Mag: Wasze ulubione albumy grupy REM?
Wszyscy: "Green" i "Lifes Rich Pageant".

Rock Mag: A z kim jeszcze chcielibyście współpracować w przyszłości?
Stefan Olsdal: Beck?
Brian Molko: Marianne Faithfull…
Steve Hewitt: PJ Harvey, Nick Cave…
Brian Molko: Chuck D! Nie, Kylie Minogue! Laughing
Steve Hewitt: Sting?
Brian Molko: Nie. Nie Sting. Patti Smith!
Stefan Olsdal: Sophie Calle?
Brian Molko: Ach tak, czemu nie?

11. One Of A Kind - 3'20
Brian Molko: Tak jak "Because I Want You", to nasz najświeższy utwór. U końca nagrywania, wytwórnia nagraniowa zadzwoniła do studio aby nam powiedzieć: ‘Napiszcie jakieś single’, a my im na to: ‘Pi..e się! Smile Przychodzimy do studio i piszemy coś w 100%zniekształconego (?) ’. Uzyskaliśmy "One Of A Kind", ale tak swoją drogą, nie wiemy, czy to ukaże się jako singiel. Dziwnie się siedzi w studnio z zamiarem zrobienia singla. Chcieliśmy, aby ten utwór był "popowy" i w pewnej mierze osiągnęliśmy sukces. Ma naprawdę zakręcony rytm, coś a la Pixies. Mówi on o wrażeniu, że się nie ma swojego miejsca w świecie. Niby wiesz, że jakieś masz, ale tak naprawdę do niego nie należysz. I w tym samym momencie uświadamiasz sobie, że jesteś wyjątkowy, że istnieje tylko twoje "ty".

12. In The Cold Light Of Morning - 3'52
Brian Molko: To muzyczny hołd w stronę Leonarda Cohena. Opowiada o narkotykach [no, w końcu jakaś zmiana tematu.. ciągle tylko ten alkohol i alkohol.. Wink - przyp. Imm], o byciu cholernie naćpanym, coś jak "Pure Morning". Jest 7 rano, każdy się wybiera do pracy, ty idziesz sobie ulicą. Wracasz do domu, spoglądasz na siebie w lustrze i myślisz: 'Dlaczego taki jestem? Przysięgałem sobie, że nigdy więcej tego nie zrobię i oto cały ja'. Czujesz się jak obcy, z dala od tej planety. Reszta świata żyje, pracuje, a ty, ty jesteś dekadentem Smile, pozbawionym samodyscypliny. Żle się czujesz we własnej skórze, patrzysz na siebie w lustrze i myślisz: ‘Nienawidzę cię, nie mogę cię już dłużej znieść’.

13. Song To Say Goodbye - 3'34
Brian Molko: Najważniejszą sprawą w "Song To Say Goodbye" jest to, aby zachować tylko najlepsze aspekty swojego życia. To pierwszy utwór, jaki napisałem w Indiach. Byłem tam z wielu powodów, jednym z nich była zmiana mojego stylu życia. Pragnąłem dać sobie do zrozumienia, że nie muszę się stać ikoną rock’n’rolla i że świat nie potrzebuje kolejnej umarłej gwiazdy rocka. Napisałem to jako list do samego siebie Wink.

Tadam! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortality
Eurowizja



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:24, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Hihi, ciesze sie, ze tlumaczenie przypadlo Wam do gustu Very Happy
A "mądrości" Molka az same prosza sie o komentarz Laughing

Dzis zamieszczam moja propozycje przekladu Blind..

Ślepy
Gdybym był w stanie porwać cię z tej wysokości (moja inwencja twórcza jest tu na wyczerpaniu; wiem, o co tak mnie-więcej chodzi Molkowi, ale nie mam pojęcia, jak to przełożyć na polski.. )
I zagwarantować źródło boskie (czyli co? zapewne to jakoś inaczej się tłumaczy)
uwolnić cię od przemijających dóbr materialnych
zachować twoją śmieszną walentynkę.

Nie odchodź i nie zostawiaj mnie
I proszę nie oślepiaj mnie
Nie odchodź i nie zostawiaj mnie
I proszę nie oślepiaj mnie

Gdybym był w stanie porwać cię z tej wysokości
Wiem, że najlepsi próbowali
Nasyciłbym każdy twój oddech znaczeniem
I znalazłbym miejsce, gdzie oboje moglibyśmy się skryć

Nie odchodź i nie zostawiaj mnie
I proszę nie oślepiaj mnie
Nie odchodź i nie zostawiaj mnie
I proszę nie oślepiaj mnie

Nie wierzysz mi,
Ale robisz to za każdym razem
Proszę nie oślepiaj mnie,
Proszę nie oślepiaj mnie

Wiem, że jesteśmy rozbici
Wiem, że jesteśmy rozbici
Wiem, że jesteśmy rozbici
Wiem, że jesteśmy rozbici

Gdybym był w stanie porwać cię z tej wysokości
Zamroziłbym nas oboje w czasie
Znalazłbym zupełnie nowy sposób patrzenia
Twe oczy na zawsze przyklejone do moich

Nie odchodź i nie zostawiaj mnie
I proszę nie oślepiaj mnie
Nie odchodź i nie zostawiaj mnie
I proszę nie oślepiaj mnie
Nie odchodź i nie zostawiaj mnie
I proszę nie oślepiaj mnie
Nie odchodź i nie zostawiaj mnie
I proszę nie oślepiaj mnie

Wiem, że ja to rozbiłem
Wiem, że ja to rozbiłem
Wiem, że ja to rozbiłem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hearty
electronic haze



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1764
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: the middle of nowhere

PostWysłany: Nie 14:34, 02 Kwi 2006    Temat postu:

a "ceiling" to nie jest przypadkiem sufit?? taka metafora to chyba ma byc ;]
też nad tym myślę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortality
Eurowizja



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:43, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Hearty napisał:
a "ceiling" to nie jest przypadkiem sufit?? taka metafora to chyba ma byc ;]
też nad tym myślę...


Doslownie to "sufit".. Ale "ceiling" ma tez znaczenie: "an upper limit on what is allowed" --> czyli "górna granica czegoś". A że tak jakoś głupio mi brzmiało: "Gdybym mógł oderwać cię od sufitu", inwencja Imm poszla dalej i zrobilam z tego "wysokosc".. Rolling Eyes No, ale to tylko moja propozycja i zmienie, jesli ktos rzuci lepszym rozwiazaniem..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hearty
electronic haze



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 1764
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: the middle of nowhere

PostWysłany: Nie 14:48, 02 Kwi 2006    Temat postu:

no to mamy kłopot..hmm kocham takie wyrażenia tłumaczyć Razz hmm ale daje to jakies lepsze pojęcie znaczenia Smile to cos w sensie "gdybym mógł odciągnąć Cie od ostatecznosci" no nie umiem ubrac tego w slowa Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Immortality
Eurowizja



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:53, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Nooo wlasnie.. Confused W prawie kazdej piosence z Meds pojawia sie taki moment, taki wers, przez ktory nie potrafie przebrnac.. Confused Najlepiej byloby wiec jakos wniknac w pogmatwaną psychikę Molka i w ten sposob dowiedziec sie "co poeta mial na mysli"... Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slackerbitch
Eurowizja



Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zielona góra

PostWysłany: Wto 18:34, 04 Kwi 2006    Temat postu:

a to dzis chlopcy napisali w swoim pamietniku na myspace Smile, wiem ze juz bylo obszerniejsze tlumaczenie interpretacji textow Smile ale co tam ... :)Kto chce ten sobie przeczyta jeszcze raz ;p



Hello everyone. Meds is finally out in the US. Be sure to look for the Limited Edition with bonus DVD. There is a XFM piece below on what each song is about. Go to the link and hear Brian and Stefan for yourself.

[link widoczny dla zalogowanych]

Enjoy.

Meds
Its a statement of fact and what being alive today is all about.

Infra-Red
This track is the first time Ive ever written, lyrically, a song backwards. I wrote the last line first and worked my way back.

Drag
Its the most old school sounding Placebo track on this album, pure pop punk which we do well.

Space Monkey
This track was a real journey of discovery and felt like it just dropped out of the sky one day.

Follow The Cops Back Home
We wondered what teenagers get up to in Iceland, which we visit regularly, as there is no police and barely any crime.

Post Blue
This was written when I was moving flats and at the time was listening to a lot of hip-hop in particular G-funk rhythms like Dr Dre.

Because I Want You
When I went into the studio I wanted to out do the Foo Fighters and write a great American rock song.

Blind
One of the tracks you write for all the ladies out there.

Pierrot The Clown
About seeing someone who you once had a relationship with and remembering why you were first attracted to them.

Broken Promise
Written completely whilst on the road and is about adultery.

One Of A Kind
About feeling completely dislocated from the world and not feeling like a real person anymore.

In The Cold Light Of Morning
Very much inspired by Leonard Cohen and being on the streets early in the morning after a night out when everyone else is going to work.

Song To Say Goodbye
A way of making clear to myself the path not to take as a human being.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tess
Eurowizja



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:05, 04 Kwi 2006    Temat postu:

co do tekstów na Meds.. na całej płycie jest tylko jeden wers nawiązujący do narodzin niejakiego Cody'ego i jest to pochodzący z OOAK "out of the womb and into the void".

Szczerze mówiąc, jak sie dowiedziałam, że Molko ma syna, to spodziewałam się że fakt bycia ojcem nieco bardziej go zainspirował i na płycie będzie można znaleźć więcej nawiązań do ojcostwa..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
'anka
TOP trendy



Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 16:18, 06 Kwi 2006    Temat postu:

Tess napisał:
co do tekstów na Meds.. na całej płycie jest tylko jeden wers nawiązujący do narodzin niejakiego Cody'ego i jest to pochodzący z OOAK "out of the womb and into the void".

Szczerze mówiąc, jak sie dowiedziałam, że Molko ma syna, to spodziewałam się że fakt bycia ojcem nieco bardziej go zainspirował i na płycie będzie można znaleźć więcej nawiązań do ojcostwa..

No, ale to pewnie dlatego, że płytę skończyli nagrywać chyba w listopadzie, a Cody urodził się dopiero we wrześniu...może teksty o Codim pójdą na następną płytkę? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Volga
God's mistake



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 1900
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Londyn

PostWysłany: Sob 21:35, 05 Sie 2006    Temat postu:

To moje tłumaczenie i na pewno ma wiele błedów.

Czy top of the world top jakis idiom? Oznacza zwycięstow, albo coś w tym stylu? Na wszelki wypadek przetłumaczyłam dosłownie. Kursywą zaznczyłam najsłabsze wg. mnie punkty tłumaczenia.

Na szczycie świata, nie ma nic do roboty,
Rozmowa jest zimna i pali jak słońce
Nie widzisz, że niebo pęka
Szczyt świata, to tam skąd pochodzę
Tył klasy to tam gdzie byłem
Udając cichego, udając głuchego
Nie widzisz, że niebo pęka?
Po jestem z tyłu
I jestem jedyny
Jestem
Jestem jeden
Jestem, jestem, jestem

Biegnę w wyścigu, to jest morderczy czas
Nie potrzebuje Twojego, zatrzymam swój (tego wogóle nie łapię)
Nie widzisz, że niebo pęka
Bo biegnę w wyścigu i idzie mi dobrze
Dziękuję

Jesteśmy podobni, oboje bezdomni
Jestem w tłumie, ale samotny
Nie widzisz, że niebo pęka
Gdyż moją unikalność, to wszystko co mam


I jestem jedyny
Jestem
Jestem jeden
Jestem, jestem, jestem

Bez opieki, otoczony pustką
Chciałbym spróbować, ale się znudziłem
Nie widzisz, że niebo pęka
Bez opieki i otoczony pustką

I jestem jedyny
Jestem
Jestem jeden
Jestem, jestem, jestem

Na szczycie świata nie ma nic do roboty


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Volga dnia Sob 21:41, 05 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karolka
TOP trendy



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:37, 05 Sie 2006    Temat postu:

W pierwszej zwrotce zapomniałaś o 'Keeping quiet playing dumb' Smile
A 'I'm doing fine' to moim zdaniem 'idzie mi dobrze', a nie 'robię dobrze' Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Archiwum Forum Placebo (2005r.-2007r.) Strona Główna -> Teksty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin